מרק ירקות עם אטריות


שבוע נפלא לכולם!
בדיוק העברנו את שעון למצב של חורף וממש במקרה עבר עלינו סופ"ש חורפי במיוחד.
אני מודה שאני וחורף פחות מסתדרים :)
אבל אני עוברת תהליך מדהים השנה בזכות לימודי הקאוצ'ינג שאני לומדת כרגע שמכריחים אותי למצוא בכל דבר שאני פחות אוהבת משהו חיובי.
אז אחד הדברים שעלו לי זה שחורף זה זמן מעולה להכין מרקים עשירים כאלה בהמון ירקות וטעם וזאת בהחלט אחת הארוחות החביבות עליי.
יש כל כך הרבה מרקים שאני אוהבת אבל דווקא המרק הכי בסיסי ופשוט הוא המרק המועדף עבורי ואני תמיד אשמח לקבל קערת מרק כזו שרק מהריח אני כבר מזילה ריר :)

אז אני מצרפת כאן היום מתכון בסיסי למרק הירקות האהוב עליי.
אני אוהבת להכין מרק בכמויות קטנות כי אחרי יומיים במקרר המרק מאבד מהפרשיות שלו ולכן אני פשוט מכינה כשנגמר הסיר מרק חדש.
הילדים שלי גם עפים על המרק הזה אז זאת גם דרך נחמדה ממש לתת להם לאכול ירקות.

מצרכים ל 4 מנות:
1 בצל בינוני
1 גבול סלרי
1 גזר מקולף
1 בטטה מקולפת
4\1 כרוב לבן
1.5 ליטר מים
אטריות דקות
תבלינים: מלח, פלפל שחור, כורכום, חוואיג' למרק

אופן ההכנה:
קוצצים דק את הבצל והסלרי ומטגנים בסיר גדול עם מעט שמן
לאחר 2-3 דקות מכניסים פנימה את כל הירקות כאשר כולם חתוכים לקוביות קטנות
מאדים את הירקות בסיר בערך 6-7 דקות
לאחר מכן, מוסיפים ליטר וחצי מים ומביאים לרתיחה
מתבלים לפי הטעם ונותנים למרק להתבשל 40 דקות עם סיר מכוסה
לאחר 40 דקות מוסיפים חופן אטריות דקות וממשיכים לבשל את המרק עוד 10 דקות

טיפים חשובים:

  • אל תמליחו מידי בשלב התיבול הראשוני: ככל שהמרק מצטמצם הוא נהיה מלוח יותר ולכן תתקנו תיבול רק בסוף הבישול
  • כדאי ומומלץ בעשר דקות בישול האחרונות להוסיף פטרוזיליה טרייה קצוצה- משדרג פלאים את המרק
  • שימו לב בשלב טיגון הבצל לא לשרוף אותו כי הטעם יהיה מריר ויהרוס את המרק
  • חובה להשתמש במים מסוננים/מינרליים- אל תשתמשו במים מהברז הם יתנו למרק טעם מוזר
  • אל תוסיפו יותר מידי אטריות: כמות גדולה מידי תשאב את כל הנוזלים של המרק. אני אוהבת לבשל גם אטריות בנפרד ולהוסיף למרק איזו כמו שבא לי כי זה פשוט ממש טעים
  • גם שקדי מרק באים פה ממש בטוב :) 


בתאבון :)


תגובות